Sterke websites die scoren

Conversiegericht SEO webdesign

Praat er met ons over  >

webdesign opwijk

G

Ga voor een website die rendeert




Een website laten maken die je aanvragen of verkopen oplevert? Daarvoor zit je bij ons aan het juiste adres. We creëren niet alleen een mooi plaatje maar zorgen ook voor een inhoud die overtuigt. Zodat je site reactie (conversies) uitlokt bij je bezoekers: het sturen van een bericht, een contactopname, een informatie-aanvraag, een verkoop, ... Kortom: conversiegericht webdesign.

Maar een sterke website op zich is niet genoeg. De site moet ook gevonden worden door je doelgroep. Daarom zorgen we voor SEO zoekmachine optimalisatie. Zodat je site hoog scoort in Google.

Voor we met het ontwerp van een site starten, bepalen we samen de volgende strategische marketing uitgangspunten:

  • Wat is het doel van de site, wie is de doelgroep, tegen wie spreken we?
  • Hoe positioneer je het best jouw product of dienst in vergelijking met uw concurrenten?
  • Welke sterke punten brengen we naar voren, welke zwakkere punten counteren we?
  • Op welke zoekwoorden focus je het best om goed in Google gevonden te worden - in combinatie met welke landingspagina?
  • Welke reactiemogelijkheden bouwen we in om zoveel mogelijk reacties, aanvragen, verkopen te verkrijgen?

Op basis van deze informatie bepalen we de structuur en inhoud van de site. We werken SEO teksten uit waarin we al onze creativiteit en marketing-knowhow steken. Aangevuld met aantrekkelijke en relevante beelden, illustraties en responsbevorderende elementen, leveren we een website af die hoog scoort in Google en reactie teweegbrengt.

Praat er met ons over  




O

Onze Sterktes

Conversiegericht - Maximale reactie

SEO optimalisatie

Visueel aantrekkelijk en vlot leesbaar

Technisch perfect

Budgetvriendelijk

Responsive Design: aangepast voor tablet en mobile

No strings attached

Lid van Feweb

"Met fierheid melden we u dat onze website volledig vernieuwd is. Met heel veel dank aan Suzanne van Effects voor de heel professionele aanpak en voor het prachtig resultaat. Zeker een aanrader voor wie een website wil laten maken!"
Pieter Bastiaensen




5

5 Tips voor conversie optimalisatie


Veel bezoekers op een site is mooi, veel bezoekers die actie ondernemen, respons of conversies opleveren, nog mooier. Hierbij enkele tips om het rendement van je website te verhogen:


1. Denk vanuit de consument, niet vanuit de producent

Leef je in in je doelgroep. Wie zijn ze? Wat zoeken ze? Welke voordelen krijgen ze? Wat spreekt hen aan? Te vaak nog worden teksten geschreven vanuit het standpunt van het bedrijf zonder te denken aan wat de klant zoekt. Teksten geschreven in de 'wij-vorm' in plaats van de 'jij-vorm'. Denk ook aan andere aspecten die de bezoeker zich afvraagt en beantwoord deze in de tekst.

 

2. Voer een SEO audit uit

Om hoog te scoren in Google én om bezoekers aan te trekken, spreekje het best de taal van je doelgroep. Bezoekers gebruiken vaak totaal andere zoekwoorden dan de terminologie die bedrijven hanteren. Met een Zoekwoordanalyse zie je niet alleen welke termen gebruikt worden maar ook hoeveel er naar gezocht wordt. Kies de meest relevante zoekwoorden en hou daarmee rekening bij de bepaling van de structuur van de website en het schrijven van de teksten.

 

3. Focus op aanbod & call-to-action

Maak meteen duidelijk wat het aanbod is. Wat krijgt de bezoeker? Wat zijn de voordelen? Zorg ervoor dat de lezer in een oogopslag weet wat hij moet doen om te reageren en welk voordeel hij daarbij heeft.

 

4. Zorg dat alle reactiemogelijkheden meetbaar zijn

Om een site te optimaliseren voor conversies, is het belangrijk te weten waar de conversies vandaan komen. Dat klinkt logisch, maar vaak ontbreekt het bij een site aan de juiste tools om data te verzamelen. Meet ingestuurde formulieren, inschrijvingen op nieuwsbrieven, mobiele oproepen, pdf downloads, emails en dergelijke. Koppel zeker Google Analytics, Google Tag Manager en Google Search Console aan de site.

 

5. Gebruik geen lange blokken tekst

Copy is King. Tekst is cruciaal, zeker voor Google en uw bezoekers. Maar schrijf geen ellenlang aaneengesloten brok tekst. Deel de tekst op in alinea's met tussentitels, wissel af met infographics, gebruik lijstjes en opsommingen, voeg een blockquote in, kortom: varieer om de aandacht van de bezoeker vast te houden.

 

Meer weten? Contacteer ons  

Een nieuwe website laten maken?

Vraag het ons gerust, geheel vrijblijvend, we kijken graag hoe we je kunnen helpen.