Met de juiste aanpak leveren Google Ads campagnes een positieve ROI op. Omdat de meetbare resultaten informatie geven over welke soort campagnes (Zoekcampagne, Display campagne, Genereren van vraag campagne, Shopping campagne, Performance Max campagne, Video campagne, Oproepcampagne), welke instellingen, zoekwoorden, advertenties, extenties, uitsluitingswoorden, locaties, apparaten, doelgroepen de meeste conversies opleveren.
Door continu bij te sturen, worden de campagnes steeds succesvoller en wordt je Google account een rendabele prospectiemachine. Zodat je niet zoveel mogelijk kostelijke klikken maar wel zoveel mogelijk aanvragen of bestellingen krijgt.
Google Ads campagnes worden alsmaar complexer en meer en meer geautomatiseerd. Google voert bovendien voortdurend updates uit waarvan je maar beter op de hoogte bent. Besteed Google Ads daarom uit aan een specialist en Google Partner om je Google Ads campagnes te beheren. Zodat je meer resultaat haalt met minder kosten.
Wens je te starten met Google Ads of wil je je lopende campagnes laten optimaliseren?
Wanneer je adverteert met een Google Ads campagne (het vroegere Adwords), komt je advertentie bovenaan de zoekresultaten in Google te staan wanneer men zoekt op bepaalde woorden welke je kiest (keywords). Maar liefst 95% van de mensen die producten of diensten zoeken, gebruikt de Google zoekmachine. Met een Google ads campagne bereik je daarom je doelgroep, net op het moment dat ze jouw product of dienst zoeken.
En dat is net het grote voordeel van Google Ads of SEA (Search Engine Advertising) ten opzichte van andere vormen van adverteren. Jouw publiek loopt al warm voor jouw product of dienst, daarvan hoef je hen niet meer te overtuigen.
Wat kost het? U betaalt niet voor de vertoningen van uw advertentie, maar enkel als iemand er op klikt en doorklikt naar uw website. Het komt er dan ook op aan de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap waarbij u het beste resultaat (lead, verkoop) haalt.
Succes behalen met Google Ads is wel niet zo evident. Alle campagnes dienen van bij het begin goed opgesteld en nadien voortdurend bijgestuurd te worden. Het vraagt tijd, ervaring en een grondige kennis van Google Ads, Google Analytics en Google Tag Manager. Als je het aan Google zelf overlaat, is de kans groot dat je snel veel geld kwijt en teleurgesteld bent in het resultaat.
Alternatieve zoekmachines zijn in hun opmars. Google blijft de onbetwiste marktleider met een marktaandeel van 95% maar kleinere zoekmachines winnen terrein. Zo verloopt 1 op de 20 zoekopdrachten via de zoekmachine van Microsoft. Ecosia is daarbij zeer populair bij jongeren in de leeftijdsklasse van 18 - 26 jaar.
Als je al een Google Ads campagne hebt lopen, is het een kleine moeite om ook op de andere zoekmachines te adverteren want een Google Ads campagne kan gemakkelijk overgezet worden. Het bereik is weliswaar veel kleiner, maar de CPC is ook beduidend lager.
Budget Partners verschaft leningen voor renovatie, grote aankopen of persoonlijk budget. In deze hoog concurrentiële markt verbeteren we continu de Click Through Rate waarbij de Cost per Conversie (een ingediende aanvraag) afneemt. Zo daalde na 1 jaar de Cost per Conversie met één derde en steeg de CTR met 30%.
"De aanpak van Effects heeft ons geen windeieren gelegd. We hebben dankzij hun inzet en inzicht een nieuwe online-markt aangeboord, met succes!"
Vik De Weerdt, Budget Partners, Brussel
Hansteen is een internationale speler in bedrijfsvastgoed. We werden gevraagd de SEA campagnes in België en Nederland te optimaliseren.
Doelstelling: meer bezoekers aantrekken en meer leads genereren. Na 6 maanden is het aantal klikken verdubbeld en de Cost per Click met 25% afgenomen.
"Dankzij de AdWords-campagnes van Effects groeit het verkeer én het aantal conversies op onze website zienderogen. We zijn tevreden over hun aanpak en de resultaten."
Marieke Biemans, Marketing Manager Hansteen, Amsterdam
Herbalife is vooral gekend voor haar vermageringsshakes. Meer dan 150 distributeurs in Vlaanderen verdelen de producten. In deze hoog concurrentiële markt konden we het aantal verkopen binnen hetzelfde budget in Google Search meer dan verdubbelen.
"Ik kreeg veel klikken maar weinig conversies via mijn webshop. Effects heeft er voor gezorgd dat mijn Google Ads budget nu rendeert door het aantal werkelijke aankopen gevoelig te verhogen."
Linda Cools, Herbalife, Dendermonde
Vraag het ons gerust, geheel vrijblijvend, we kijken graag hoe we je kunnen helpen.